Telecrane, بیشتر بدانیم

مزایای نوسازی جرثقیل سقفی

مقاله 5

مزایای نوسازی جرثقیل سقفی

 

جرثقیل های سقفی  در اغلب صنایع استفاده میشود . از امکانات تولید خودرو گرفته تا کشاورزی و صنایع تولید و انبار و حمل و جا به جایی

برای اطمینان از بالاترین سطح ایمنی و بهره وری ، ضمن برآورده کردن تقاضای تغییر در تجارت ، مهم است که جرثقیل های شما به جدیدترین فناوری ، ویژگی ها و قابلیت ها مجهز باشند.

 

برای انجام این کار ، شما چند گزینه دارید – یک جرثقیل جدید بخرید ، جرثقیل موجود خود را ارتقا دهید ، یا جرثقیل موجود دیگری را که ممکن است متناسب با آن نباشد را تبدیل به جرثقیل کارآمد کنید و مجدداً مورد استفاده قرار دهید. در بسیاری از موارد ، بیشتر انتخاب می کنند که ارتقاء جرثقیل موجود خود را انجام دهند . چرا؟

جرثقیل های قدیمی اغلب بیش از حد مهندسی شده و ساخته شده بودند تا چندین دهه دوام داشته باشند. وقتی امروز جرثقیل جدید خریداری می کنید ، دریافت معادل آن دشوار است.

 

ما در مورد روش هایی برای مدرن سازی یا به روزرسانی جرثقیل سقفی موجود شما صحبت خواهیم کرد تا آن را کارآمدتر و ایمن تر کند و آن را برای سالهای متمادی قابل استفاده مفید نماید تا هزینه های شما  به شدت کاهش یافته.

 

مدرنیزاسیون کامل جرثقیل: چرا ارتقا دهید؟

افزایش نیازهای تولید ممکن است نیاز به ظرفیت بیشتر، سرعت عملیات سریعتر، کنترل های قابل اعتمادتر یا اتوماسیون داشته باشد. قابلیت اطمینان ممکن است کاهش یافته باشد که منجر به تعطیلی برنامه ریزی نشده و افزایش هزینه های تولید شده است. بازرسی ممکن است نشان دهنده سایش بیش از حد یا عدم انطباق با استانداردها یا شیوه های ایمنی فعلی باشد. ممکن است قطعات منسوخ شده باشند و در نتیجه هزینه قطعات یدکی بالا و زمان طولانی تولید به همراه داشته باشد. تصور کنید جرثقیل غیرقابل کار چه تاثیری می تواند بر کسب و کار شما داشته باشد، در حالی که روزها یا حتی هفته ها برای پیدا کردن یک قطعه جایگزین صبر می کنید.

 

برای رفع این مشکلات، شش حوزه وجود دارد که می توانید جرثقیل خود را ارتقا دهید:

 

ارتقاء ساختاری مقرون به صرفه

ارتقاء مکانیکی که عمر جرثقیل شما را افزایش می دهد

تکنولوژی کنترل جرثقیل AC و DC

سیستم عامل درایو فرکانس متغیر ویژه برنامه (VFD).

کنترل از راه دور رادیویی

اتوماسیون

 

ارتقاء ساختاری

به جای از بین بردن جرثقیل قدیمی که هنوز از نظر ساختاری سالم است، ارتقاء و اصلاح آن برای رفع نیازهای عملیاتی فعلی اغلب مقرون به صرفه تر است. از آنجایی که عمر ساختاری یک جرثقیل سقفی می تواند چندین دهه باشد، افزایش ظرفیت جرثقیل و باند، انتقال جرثقیل به مکان دیگری، یا کشش یا کوتاه کردن دهانه گزینه هایی هستند که ارزش بررسی دارند. همچنین می توانید به تعویض چرخ دستی ها با بالابرهای ترولی فشرده که دارای کنترل های مدرن هستند نگاه کنید.

 

ارتقاء مکانیکی

ارتقاء قطعات قدیمی و فرسوده با نمونه های مدرن و بهبود یافته، راه دیگری برای مدرن کردن جرثقیل شماست. با تکنولوژی جدید موجود، می توانید با تعویض چند قطعه مکانیکی عمر جرثقیل خود را افزایش دهید.

 

به عنوان مثال، دنده‌های دقیق مدرن با تلورانس‌های بسیار نزدیک‌تر می‌توانند منجر به کاهش لرزش، سایش کمتر دنده، تعمیر و نگهداری کمتر، و عملکرد بی‌صداتر نسبت به دنده‌های رایج در جرثقیل‌های قدیمی‌تر شوند. استفاده از کنترل بردار شار مدرن و حذف ترمزهای بار مکانیکی بالابر با تعمیر و نگهداری بالا و ناکارآمد می تواند عملکرد را بهبود بخشد، سایش دیسک ها یا لنت ترمز را کاهش دهد و به چرخ دنده اجازه دهد خنک تر کار کند. یکی از مهم ترین ملاحظات برای نوسازی، مقاوم سازی یا تعمیر جرثقیل، جایگزینی ترمزهای جرثقیل قدیمی یا غیرقابل استفاده با تکنولوژی ترمز صنعتی مدرن فعلی است. ترمزهای مدرن برای سرویس دهی آسان طراحی شده اند، دارای قطعات یدکی به راحتی در دسترس هستند و اغلب با جای نصب ترمزهای قدیمی مطابقت دارند و تعویض یکپارچه را انجام می دهند.

 

تکنولوژی کنترل جرثقیل AC و DC

سیستم‌های کنترل مهم‌ترین جنبه جرثقیل سقفی یا بالابر هستند و بدون آن‌ها، ماشین به شیوه‌ای ایمن، قابل اعتماد و کارآمد عمل نمی‌کند. بسیاری از جرثقیل های قدیمی برای کنترل سرعت و اتلاف انرژی با تغییر جریان بار احیا کننده به بانک های مقاومت به کنتاکتورها متکی هستند.

 

شاید هیچ پیشرفت فناوری دیگری در 40 سال گذشته به اندازه درایو فرکانس متغیر AC (VFD) برای ایجاد تحول در طراحی جرثقیل سقفی انجام نشده باشد. VFD های AC ایمنی بیشتری را ارائه می دهند، عملکرد را افزایش می دهند، توان عملیاتی را بهبود می بخشند، قابلیت اطمینان را برای افزایش عمر تجهیزات افزایش می دهند و می توانند به کاهش هزینه های نگهداری، قطعات و پرسنل کمک کنند.

 

در مورد جرثقیل های DC، موتورهای DC کارآمد، فشرده، مهندسی قوی هستند و سال به سال خدمات ارائه می دهند و عملکرد قابل قبولی را برای سخت ترین کاربردها ارائه می دهند. حفظ یک موتور DC موجود و ارتقاء جرثقیل با کنترل های درایو DC حالت جامد سازگار با محیط زیست است و فرصتی را برای بهبود عملکرد کلی سیستم، ایمنی و زمان به کارگیری در حالی که خطر تولید و سرمایه گذاری مورد نیاز را به حداقل می رساند، فراهم می کند.

 

نرم افزار VFD ویژه برنامه

گزینه‌های سخت افزار ساده، نوآورانه، کم‌هزینه و مختص برنامه‌ها را می‌توان به VFD‌ها اضافه کرد تا نیازهای برنامه منحصر به فرد را برآورده کند و عملکرد، ایمنی و توان تولید را افزایش دهد. این فناوری‌ها شامل الگوریتم‌هایی برای جلوگیری از نوسان بار، کنترل مکانیکی سطل برای حفاری‌ها و لایروبی‌ها، بدون استپ استاتیک با کنترل ترمز پایی، و فناوری هماهنگ‌سازی دقیق جرثقیل – برای نام بردن از چند مورد است. از آنجایی که این راه حل ها در VFD ادغام شده اند، نیازی به PLC خارجی نیست که منجر به سیستم کنترلی کم هزینه و پیچیده تر با نقاط خرابی کمتر می شود.

 

ریموت کنترل از راه دور رادیویی

ریموت کنترل از راه دور رادیویی رایج ترین وسیله ای است که برای مدرن سازی جرثقیل قدیمی استفاده می شود. دو مکان وجود دارد که معمولاً از آنها استفاده می شود – به جای ایستگاه های فشاری آویز یا ایستگاه های کنترل ثابت و کابین. بسته به محل تجهیزات، ایستگاه های فشاری آویز گاهی اوقات ناکارآمد هستند یا اپراتور را در موقعیت های ناامن قرار می دهند. آویزها اپراتور را به جرثقیل متصل نگه می‌دارند، که می‌تواند تحرک اپراتور را با اجبار آنها برای طفره رفتن از موانع یا اجتناب از نقاط گیره محدود کند. هنگامی که صحبت از ایستگاه های کنترل ثابت یا کابین می شود، دو اپراتور برای کنترل جرثقیل مورد نیاز است. ریموت کنترل های رادیویی نیاز به دو اپراتور را برطرف می کند و از خطاهای ارتباطی جلوگیری می کند. همچنین برای اپراتور باقیمانده تحرک و دید بار را برای افزایش ایمنی فراهم می کند.

با بهبود فناوری بی سیم، کنترل از راه دور رادیویی ایمن تر، ارگونومیک تر، قابل اعتمادتر و انعطاف پذیرتر از همیشه هستند. رادیوها با نمایشگرهای گرافیکی و انواع مختلف ارتباطات بی‌سیم، به اپراتورها اجازه می‌دهند اطلاعات زمان اجرا را در زمان واقعی مشاهده کنند و پیکربندی‌های کنترل، کانال‌های فرکانس و کدهای امنیتی را از کف کارخانه سفارشی کنند.

 

 

 

اتوماسیون

پیشرفت های فناوری در محصولات کنترلی و مهندسی به ما امکان می دهد جرثقیل های سقفی، بالابرها و سیستم های مونوریل با کنترل دستی را به ابزارهای تولید مدرن با چرخه عمر طولانی تبدیل کنیم. اتوماسیون در یک جرثقیل می تواند به سادگی انجام یک حرکت تکرار شونده با فشار یک دکمه یا به پیچیدگی اضافه کردن چندین منطقه پرواز ممنوع به یک محل جرثقیل یا ترکیب یک سیستم مدیریت دارایی کاملاً مستقل باشد. فناوری اتوماسیون، مانند پیشگیری از انتخاب خارج از مرکز، راه‌حل‌های تشخیص گیر، یا سیستم‌های ارسال خودکار نیز می‌تواند به راحتی برای بهبود ایمنی، زمان به‌روزرسانی و بهره‌وری عملیات شما پیاده‌سازی شود. این راه حل ها به اپراتور اجازه می دهد تا در کنار یک جرثقیل نیمه خودکار به طور هماهنگ کار کند یا می تواند اپراتور را به طور کامل از فرآیند حذف کند تا ایمنی و توان عملیاتی را افزایش دهد. از فن‌آوری اتوماسیون آماده تا سیستم‌های اتوماسیون کامل و مهندسی شده که مطابق با نیازهای کاربردی منحصر به فرد شما طراحی شده‌اند، امکانات فقط توسط تصورات ما محدود می‌شود.

 

جرثقیل سقفی نشان دهنده سرمایه گذاری قابل توجهی در سرمایه است. بنابراین، بازسازی و نوسازی این دارایی‌ها با قطعات مدرن و کنترل‌های الکتریکی جدید از نظر اقتصادی عاقلانه است، زیرا انجام این کار باعث محافظت و افزایش عمر این سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود و در عین حال 30 تا 40 درصد در هزینه تجهیزات جدید صرفه‌جویی می‌شود. نگهداری یک جرثقیل قابل اعتماد بسیار ساده تر و کم هزینه تر از مواجهه با خرابی های برنامه ریزی نشده است.

 

در گروه صنعتی صادق مهندسین متخصص در کنار شما هستند تا  در نوسازی جرثقیل شما را راهنمایی کنند .

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه