ریموت کنترل 6 کلید تک سرعت جرثقیل سقفی SRS6

ریموت کنترل جرثقیل سقفی SRC

انواع ریموت کنترل تک سرعته جرثقیل سقفی

انواع ریموت کنترل دو سرعته جرثقیل سقفی

خرید انواع ریموت کنترل جرثقیل سقفی

ریموت کنترل جرثقیل سقفی چیست؟

ریموت کنترل جرثقیل سقفی یا ریموت کنترل بیسیم نوعی کنترل رادیویی است که به منظور انتقال فرمان بیسیم از سوی کاربر به جرثقیل های سقفی مورد استفاده قرار می گیرد. این کنترل های رادیویی همانطور که از اسم آنها پیداست با استفاده فرکانس های رادیویی پیام ارسالی را به دستگاه گیرنده جرثقیل سقفی منتقل می کنند. همچنین نحوه عملکرد آنها به این شکل است که فرستنده توسط کاربر اقدام به ارسال فرمان نموده و گیرنده در تابلو برق آن را دریافت می نماید و در نتیجه جرثقیل سقفی به جهت های مورد نیاز کاربر جرثقیل، حرکت می کند. ریموت کنترل بلوتوثی و یا ریموت کنترل وای فای اصطلاحات اشتباهی است که گاها از سوی کاربران و فروشندگان قطعات جرثقیل سقفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما وجود خارجی ندارند.

ریموت کنترل جرثقیل سقفی از نظر سرعت و عملکرد به چند دسته تقسیم می شود؟

از نظر سرعت ریموت کنترل ها به دو نوع تک سرعته و دو سرعته تقسیم بندی می شوند که انتخاب نوع مناسب برای خرید، وابسته به نوع جرثقیل سقفی می باشد.

همچنین از نظر تعداد کلید، ریموت کنترل های جرثقیل سقفی در انواع دو دکمه، چهار دکمه، شش دکمه، هشت دکمه، دوازده دکمه و یا جوی استیک می باشند.

اما در نهایت شما هنگام خرید ریموت کنترل جرثقیل سقفی بایستی به این نکته دقت کنید که این دستگاه بایستی چه نیاز هایی از شما را برطرف کند. نوع کاربری شما از ریموت کنترل می تواند تعیین کننده در انتخاب شما از کیفیت و مدل  دستگاه مورد نیاز ماثر باشد .

پیش از انتخاب و خرید ریموت کنترل جرثقیل سقفی باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

در مرحله اول باید بدانید که دستگاه جرثقیلی که می خواهیم برای آن ریموت کنترل صنعتی تهیه نماییم، تک سرعته است یا دو سرعته؟

تک سرعته ها فقط دارای دور کند و دو سرعته ها شامل دور کند و تند می باشند.

معمولا جرثقیل های سقفی دو سرعته در تراشکاری ها، قالب سازی ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و مشاغلی که از جرثقیل صرفا برای بار زدن و تخلیه کردن بار از پشت تریلی ها استفاده می کنند، از دستگاه های تک سرعته بهره می برند..

در مرحله دوم و پس از انتخاب سرعت، نوبت به جهت ها و تعداد کلید های روی ریموت کنترل می رسد. در این مرحله باید ببینیم که جرثقیل ما دارای چند موتور است؟ طبیعتا همه دستگاه ها دارای حرکت بالا و پایین هستند، علاوه بر آن حرکت ترولی عرضی (حرکت کالسکه) که جرثقیل را در عرض سالن حرکت می دهد و همچنین یک حرکت طولی در سالن هم می توانیم داشته باشیم که در این صورت مجموعا 6 سمت حرکتی خواهیم داشت و در نتیجه باید اقدام به خرید یک ریموت کنترل 6 دکمه تک سرعته و یا دو سرعته جرثقیل سقفی بنماییم.

در جرثقیل های سقفی مونوریل که فقط دارای حرکت بالا و پایین می باشند، مشتری بایستی اقدام به خرید یک ریموت کنترل 4 دکمه تک سرعته و یا دو سرعته بنماید.

در حالتی که دو عدد وینچ روی کی کالسکه قرار می گیرند و حرکت طولی و عرضی آنها همزمان است و فقط حرکت بالا و پایین متفاوت دارند از ریموت کنترل جرثقیل سقفی 8 دکمه استفاده می شود.

همچنین در حالتی که دو عدد گاری و دو عدد جرثقیل مجزا روی یک پل قرار دارند، همه حرکات به جز حرکت طولی جداگانه صورت می گیرند و می بایست از ریموت کنترل جرثقیل سقفی 10 دکمه استفاده نمود.

یکی دیگر از انواع جرثقیل سقفی، جرثقیل های سقفی با مگنت برقی هستند که این مدل بیشتر بدرد مشاغلی می خورد که با آهن آلات سر و کار دارند (مانند کارخانه های فولاد) در نتیجه این مشاغل بایستی ریموت کنترلی تهیه کنند که علاوه بر داشتن دکمه در جهت های مورد نیاز، یک کلید هم برای قطع و وصل مگنت داشته باشند و در این حالت ریموت کنترل 12 دکمه می تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

کلید قارچی در ریموت کنترل جرثقیل سقفی چه نقشی دارد؟

همه ریموت کنترل ها یک دکمه استارت دارند و همچنین یک دکمه قطع کن اظطراری که به این دکمه قطع کن اضطراری که قرمز رنگ است دکمه قارچی نیز گفته می شود. ساختار این دکمه و نحوه عملکرد آن در صنایع مختلف به یک شکل است و همانطور که از نام آن مشخص است، این دکمه عملکرد دستگاه را بصورت اضطراری متوقف می نماید. این دکمه وصل به کنتاکتور مادر بوده و در صورت نیاز برق خود ریموت را هم قطع می کند.

کلید استارت در جرثقیل سقفی یک کلید دو حالته است به این معنی که علاوه بر اینکه دستگاه را به حالت شروع بکار در می آورد، می تواند در صورت نیاز با زدن دوباره این دکمه، فرمان و قدرت جرثقیل را قطع نماید. این موضوع باعث کاهش خطر برق گرفتگی و همچنین استهلاک جرثقیل می گردد. دکمه استارت یک رله خروجی دارد که به کنتاکتور مادر وصل است.

ریموت کنترل جرثقیل سقفی از چند بخش تشکیل می شود؟

تمام ریموت کنترل ها از دو قسمت تشکیل شده است که این دو قسمت عبارتند از: 1- گیرنده یا همان رسیور (receiver) و 2- فرستنده یا ترانسمیتر (transmitter)

نکته: به بخش فرستنده یا ترانسمیتر TX هم گفته می شود و همچنین به گیرنده یا رسیور RX هم گفته می شود.

عمدتا همه فرستنده ها (TX) نیروی مورد نیاز خود را از باتری تامین می کنند مثلا ریموت کنترل جرثقیل ساگا و ریموت کنترل تله کرین، با باتری قلمی تغذیه می شوند اما ریموت کنترل برند HBC آلمان از باتری شارژی مختص به خود استفاده می کند. ولتاژ مورد نیاز این ریموت کنترل ها بسته به برند و نوع، بین 3 ولت، 4.5 ولت و شش ولت متغییر است.

اما قسمت گیرنده ریموت کنترل، با برق مستقیم کار می کند که شامل ولتاژ های 24 ولت، 48 ولت، 110 ولت، 220 ولت تک فاز و یا 380 ولت 3 فاز باشد. که معمولا نوع 220 ولت  تک فاز آن کاربرد بیشتری دارد.

ریموت کنترل جرثقیل سقفی چه کاربردی دارد؟

ریموت کنترلهای بی سیم برای فرمان دادن به جرثقیل و کنترل از راه دور آن، با سرعتها و در جهت های مختلف استفاده می شوند.

کاربرد این ریموتها در انواع جرثقیل های سقفی، دروازه ای، بازویی، بکسلی و زنجیری و همچنین در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک می باشد.

ساختار آنها بدین گونه است که به صورت گیرنده – فرستنده (ریموت و رسیور) می باشند که بخش کنترلی آن (گیرنده) را می توان با پیچ به تابلو برق دستگاه مورد نظر یا دیوار نصب کرد و با فشردن دکمه های ریموت کنترل و ارسال فرکانس های رادیویی به گیرنده، می توان دستگاه مورد نظر را از راه دور کنترل نمود.

برد ریموت های جرثقیل به نوع ریموت و عدم وجود مانع در محیط بستگی دارد. در حالت استاندارد ریموت جرثقیل تا فاصله برد ۲۰ الی ۳۰ متری با گیرنده کار می‌کند. برخی ریموت ها تا ۱۰۰ متر هم کار می‌کنند.

مزایای استفاده از ریموت کنترل ها در جرثقیل سقفی:

  • تضمین ایمنی کاربر جرثقیل به دلیل دور بودن از قلاب و بار و کاهش خطرات احتمالی
  • مصرف برق پائین به دلیل استفاده از باطری
  • تسلط بیشتر کاربر به دلیل کنترل از راه دور و داشتن زاویه دید بهتر و همچنین کاهش زمان انتقال توسط او

در گروه صنعتی صادق (اولین تولیدکننده ریموت کنترل جرثقیل ایرانی) به منظور حمایت بیشتر از مشتریان، امکان تعمیر رایگان انواع ریموت جرثقیل سقفی (که شامل تعمیر ریموت کنترل ساگا و تله کرین هم می باشد) و ارائه خدمات ارزانتر فراهم گردیده و ریموتهای برند صادق با حداقل قیمت به بازار عرضه می گردد.

همچنین مصرف باتری بسیار پائین، طول عمر بالا و دسترسی سریع و آسان از دیگر مزایای این برند می باشد.

برای مشاهده و دانلود کاتالوگ ریموت کنترل جرثقیل سقفی (که شامل نقشه ریموت کنترل جرثقیل سقفی هم می باشد) و همچنین دسترسی به قیمت ریموت کنترل جرثقیل سقفی با برندهای ساگا، تله کرین و SRC به صفحات مربوط به این محصولات مراجعه فرمائید.